من با حدود 22 نفر از اعضای فراکسیون CP مشکل دارم. میناسیان استعفا داد


وزیر دادگستری امروز استعفا نامه نوشت. گریگور میناسیان در صفحه فیس بوک خود نوشت: «من هم تصمیم گرفتم به طومار علیه دوران تصدی خود بپیوندم.

«اگر حتی با یک معاونت همکاری مثبت نداشته باشید، تصدی پست وزیر در دستگاه اداری مجلس سخت خواهد بود. میناسیان گفت: به من اطلاع دادند که با حدود 22 نماینده فراکسیون «توافق مدنی» مشکل دارم.

آن معاونان دولت که همکاری با آنها مثبت نیست چه کسانی هستند؟ گریگور میناسیان اسامی را منتشر نکرد. و توضیح نداد که منظورش از مثبت چیست، در چه موضوعاتی اختلاف نظر داشتند، آن دو ده نماینده از چه چیزی ناراضی هستند.

«البته می‌توانست صبورتر باشد، بماند و برای همه اینها بجنگد و بی سر و صدا کارهای عظیم انجام شده را ارائه دهد، اما تصمیم گرفتم به محیطی آشناتر برگردم. وی تاکید کرد: در بخش خصوصی نیز می توان به حوزه عدالت کمک کرد.

هفته گذشته مشخص شد که هم تیمی های نخست وزیر پاشینیان وزیر منصوب او آنها شروع به جمع آوری امضا علیه گریگور میناسیان کردند، بحث برکناری وی را مطرح کند. قبل از اینکه بحث نمایندگان دولت مطرح شود، وزیر دادگستری با میل خود درخواست را نوشت. آندرانیک کوچاریان، هوویک آقازاریان، لوسینه بدلیان، آرپی داوویان از جمله نمایندگانی هستند که علیه وی برخاستند. گریگور میناسیان چه کرده یا نکرده که موضوع برکناری او برای تیم حاکم ضروری شده است؟ مستقیم از مجلس نمی گویند. لوسین بدلیان هم به مثال خاصی اشاره نمی کند.

لوسین بدلیان

لوسین بدلیان

لوسین بدلیان گفت: همه دائماً از این موضوع می گویند که عدالت در هر دو کشور عقب مانده است که در دو سال گذشته نتوانسته ایم به همه وعده ها و وظایفی که پیش روی خود گذاشته ایم عمل کنیم.

بدلیان می‌گوید که می‌خواهد صدای مردم باشد و در مورد آنچه مردم از آن ناراضی هستند صحبت کند. و مردم از وزرای حزبی خود که ارتباط مستقیمی با امنیت ارمنستان دارند یا از شخص نخست وزیر پاشینیان ناراضی نیستند؟ آیا او آماده است در مورد شکاف های بخش هایی که توسط نخست وزیر و اعضای حزبش مدیریت می شود صحبت کند؟

او گفت: «گریگور میناسیان برای من مطلقاً هیچ تفاوتی با بقیه اعضای دولت ندارد که من از آنها سؤال دارم.

لوسینه بدلیان در پاسخ به سوال خبرنگاران: آیا استعفای نیکول پاشینیان به دلیل اینکه در سال 2021 با وعده های امنیتی نخست وزیر شد و اکنون عملی نشده است، قابل مطالبه است؟ – “البته که نه.”

پیش از جمع آوری امضای نمایندگان، قراری پر سر و صدا انجام شد. گریگور میناسیان، سیروارد گئورگیان را به سمت معاون وزیر منصوب کرد، زیرا در کتاب روبرت کوچاریان، رئیس جمهور دوم، عکس او با دخترش در دست بود. برخی از کاربران فیس بوک که از همین واقعیت ناراضی بودند، کمپینی را علیه منصوب جدید به راه انداختند و او چند روز بعد استعفا داد.

آلن سیمونیان

آلن سیمونیان

گفت: چیزهایی بود که برای من غیرقابل درک بود، مثلاً در آخرین نشانه برای من به عنوان فردی که فعالیت سیاسی گسترده ای دارم، نتوانستم و نخواهم توانست اقدامات مشابه را برای رای دهندگان مادرم توضیح دهم. آلن سیمنویان.

رئیس مجلس شورای ملی در سخنانی درباره استعفای وزیر تاکید کرد که این انتصاب برای او قابل درک نیست. و آنچه او را در حوزه دادگستری نگران می کند، رئیس مجلس از مشکلات خاصی صحبت نکرد.

همچنین باید ببینیم که چه دستاوردها و خلأهایی در حوزه عدالت داریم. سیمونیان تاکید کرد: از دستاوردها، سوالاتی که همکاران شما می‌پرسند و سعی می‌کنم به آنها پاسخ دهم و تا آخر انجام نمی‌شود، سپاسگزارم، از آنها ناراضی هستم.

حدود دو سال پس از انتصاب گریگور میناسیان، هوویک آقازاریان، یکی از اعضای حزب کمونیست، به یاد آورد که او با اولی فامیل بوده است. او برادر داماد سرژ سرکیسیان، سفیر سابق ارمنستان در واتیکان، میکائیل میناسیان است که به دلیل جرایم سنگین تحت تعقیب است. آرپی داوویان یکی از هم تیمی های آقازاریان معتقد است که این جایگاه باید توسط یکی از اعضای تیم اشغال شود. حالا دلیل برکناری گریگور میناسیان حزبی نبودن است یا یک شکست خاص سیستمی است؟ داوویان مستقیماً نمی گوید.

هنوز مشخص نیست چه کسی جایگزین گریگور میناسیان در سمت وزیر دادگستری خواهد شد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا