نخست‌وزیر پاشینیان می‌گوید ارمنستان هرگز از حق حاکمیت بر مسیرهای حمل و نقل چشم‌پوشی نخواهد کرد • MassisPost


ایروان – نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور ادعاها مبنی بر تسلیم شدن حاکمیت ارمنستان بر مسیرهای حمل و نقل را رد کرد.

پاشینیان در نشست شورای بین دولتی اوراسیا در ایروان اظهار داشت: ارمنستان آماده است تا امنیت عبور کالاها، وسایل نقلیه و مردم از خاک خود را به طور کامل تضمین کند.

وی افزود: «همه اظهاراتی که نشان می دهد ارمنستان ظاهراً در برخی از اسناد موافقت کرده است که کشورهای ثالث باید امنیت خطوط حمل و نقل را در قلمرو خود تضمین کنند، صرفاً تحریف واقعیت است». مایلم متذکر شوم که همین امر در مورد ادعاهایی که ارمنستان در هر مقطعی موافقت کرده است که حاکمیت خود را در ارتباط با ارتباطات منطقه ای محدود کند، صدق می کند.

پاشینیان با تاکید بر اینکه تعهدات ارمنستان برای تضمین ایمنی کالاها، وسایل نقلیه و مردم در خاک خود روشن است، افزود: ما این را تضمین می کنیم.

پاشینیان در سخنرانی خود همچنین بر اهمیت اجرای یک سیاست موثر حمل و نقل و لجستیک برای ارمنستان تاکید کرد.

از نظر کاهش زمان تحویل محموله و یافتن مسیرهای جایگزین جدید بین آسیا و اروپا و همچنین بین شمال و جنوب، مایلم یک بار دیگر توجه را به پروژه “چهارراه صلح” دولت ارمنستان جلب کنم. هدف این پروژه ایجاد مساعدترین شرایط برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین همه کشورهای ذینفع و افزایش چشمگیر پتانسیل لجستیکی در منطقه بر اساس احترام کامل به حاکمیت و صلاحیت کشورها و همچنین پاشینیان در پایان گفت: اصول برابری و متقابل.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا