چرا CC به اعلامیه استقلال اشاره کرد؟ نظر دولت و مخالفان


اپوزیسیون مجلس و برون پارلمانی ادعا می کنند: دادگاه قانون اساسی با تصمیم خوددر واقع به درخواست آذربایجان مبنی بر حذف اعلامیه استقلال از مقدمه قانون اصلی پاسخ داد.

این برای امضای پیمان صلح است این یکی از پیش نیازهای باکو است، ادعا می کند که اشاره به اعلامیه استقلال شامل ادعای ارضی نسبت به آذربایجان است.

ادمون مروکیان

ادمون مروکیان

دادگاه قانون اساسی این کشور مستقل به خواسته های آذربایجان پاسخ داد و گفت که در اعلامیه استقلال ادعای ارضی علیه آذربایجان وجود ندارد. تقریباً همین است. رئیس فراکسیون «ارمنستان روشن» گفت: بنابراین، آذربایجان، هیچ پیش شرطی برای شما وجود ندارد، بیایید یک پیمان صلح امضا کنیم.
ادمون مروکیان.

مروکیان مطمئن است که باکو حتی پس از این تصمیم نیز از خواسته خود دست نخواهد کشید.

آیا دولت ارمنستان چنین انتظاری دارد که باکو موضع خود را تغییر دهد و دیگر ادعا نکند که در قانون اساسی ارمنستان ادعاهای ارضی وجود دارد؟ آلن سیمونیان، رئیس مجلس، گفتن این موضوع را سخت می‌یابد. – “من نمی توانم برای خودم جواب بدهم.”

آلن سیمونیان

آلن سیمونیان

دادگاه عالی تنها در چند ساعت به قانون اساسی بودن مقررات تعیین مرز رسیدگی کرد. و در متن تصمیمی که سه روز بعد منتشر شد، تمرکز بر خود مقررات نبود، بلکه بر اعلامیه استقلال مندرج در مقدمه قانون اساسی بود. آیا خواسته باکو دلیل این است که دادگاه عالی در حین بررسی قانون اساسی بودن این مقررات، عمدتاً بر اعلامیه استقلال تمرکز کرده است؟ رئیس شورای ملی تردید در بی طرفی محکمه را مناسب نمی داند، بلکه می افزاید که چرا به اعلامیه استقلال چنین اشاره گسترده ای کرده اند.

«ما باید درک کنیم که هنجار قانونی یک هنجار قانونی می ماند، اعلامیه و استقلال، نمادها نماد می مانند. سیمونیان تاکید کرد که اختلاط یکی با دیگری بسیار نامناسب است.

باکو پیوسته امتناع می کند موافقت نامه ای را با مواد مورد توافق پیش نویس معاهده صلح امضا کند، بدون اینکه از خواسته خود مبنی بر تغییر قانون اساسی چشم پوشی کند. در ماه گذشته، نخست‌وزیر پاشینیان از تریبون‌های مختلف اعلام کرد که قانون اساسی ارمنستان به معنای ادعای ارضی از آذربایجان نیست و مفاد قانون مادر و اعلامیه مشابه نیستند.

آرتسویک میناسیان

آرتسویک میناسیان

آرتسویک میناسیان، نماینده اپوزیسیون خاطرنشان می کند که تصمیم دادگاه قانون اساسی بر همین تاکید است. منتفی نیست که این تصمیم به دستور مقامات گرفته شده باشد تا به جامعه جهانی ثابت شود که نیازی به تغییر قانون مادر نیست.

دادگاه قانون اساسی تلاش می‌کند همه طرف‌ها را راضی کند، اما کجا منافع ارمنستان و مردم ارمنستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ به عبارت دیگر، او منافع مردم ارمنستان را تابع همه دیگران می‌کند.»

آرتسویک میناسیان اعلام می کند که پس از تغییر احتمالی قدرت، قضات دیوان عالی در قبال تصمیم امروز پاسخگو خواهند بود. این نماینده مجلس معتقد است که اقدامات آنها مجرمانه است.

معاون اپوزیسیون تاکید کرد: “اینها اقداماتی است که با هدف تجاوز به منافع دولتی، عمومی و ملی مورد حمایت قانون جزا است.”

آلن سیمونیان گفت: – آیا دادگاه قانون اساسی به دستور آذربایجان پرونده رابرت کوچاریان را خاتمه داد؟

قضات واهه گریگوریان و داویت خاچاتوریان از دادگاه قانون اساسی نظرات موافق خاصی در مورد این تصمیم ارائه کردند و قاضی هرایر توماسیان نظر ویژه متناقضی ارائه کرد. در روزهای آینده منتشر خواهند شد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا