پاشینیان برخی از نکات متن توافقنامه صلح را برشمرد



به گفته نیکول پاشینیان، نخست وزیر، انتشار مواد توافقنامه صلح به آذربایجان فرصتی می دهد تا از امضای این توافقنامه خودداری کند. نخست وزیر نیکول پاشینیان امروز در جلسه پرسش و پاسخ مجلس ملی و دولت، در پاسخ به سوال آرتور خاچاتران، نماینده مخالف دولت، این موضوع را اعلام کرد که چرا دولت سند معاهده صلح را مخفی نگه می دارد، در صورتی که نخست وزیر پاشینیان قول داده است این کار را انجام ندهد. هر چیزی پشت سر مردم پس از به قدرت رسیدن.

وی گفت: انتشار مواد توافقنامه صلح به طرفی که نمی‌خواهد توافقنامه را امضا کند این فرصت را می‌دهد که بگوید همه موازین اخلاقی دیوانگی نقض شده و بنابراین…

نخست وزیر پاشینیان تاکید کرد که محتوای توافقنامه صلح روشن است و برای عموم آشکار شده است. – “هیچ رازی وجود ندارد، صرفاً بحث صحت دیپلماتیک وجود دارد، زیرا گذرنامه غیر کاری ذینفع دوم دارد و انتشار یک طرفه آن صحیح نیست.”

سپس نیکول پاشینیان نکات مندرج در متن توافقنامه صلح را برشمرد. – ما در مورد برقراری روابط دیپلماتیک صحبت می کنیم، ما در مورد یک کمیسر دوجانبه نظارت بر اجرای توافقنامه صلح صحبت می کنیم، ما در مورد به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی یکدیگر و نداشتن ادعای ارضی صحبت می کنیم.

  • ایروان و باکو اعلام کرده اند که در حدود 80 درصد از توافق صلح به یک وجه مشترک دست یافته اند. ایروان پیشنهاد می کند که مفاد توافق شده را امضا کند، یک سند اساسی داشته باشد و سپس بحث در مورد موضوعات باقی مانده را ادامه دهد.
  • نخست وزیر نیکول پاشینیان نیز دوباره تایید کرد تمایل به امضای متن توافق نامه صلح که در حال حاضر مورد توافق قرار گرفته است و موضوعات مورد توافق را به آینده واگذار می کند. این پیشنهاد پاشینیان باکو نپذیرفت. آذربایجان خواستار است ارمنستان قانون اساسی را تغییر می دهد و هشدار می دهد که در غیر این صورت پیمان صلح را امضا نخواهد کرد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا