آذربایجان تمایل چندانی به امضای پیمان صلح ندارد. نخست وزیر



استراتژی های ما نباید تغییر کند. پاشینیان

نخست وزیر نیکول پاشینیان امروز از تریبون پارلمان اعلام کرد آذربایجان تمایل چندانی به امضای پیمان صلح ندارد و در عین حال تاکید کرد که مهم نیست، ارمنستان باید به طور مداوم دستور کار صلح را پیش ببرد.

این واقعیت که آذربایجان موضوعات جدیدی را به میدان می آورد به این معنی است که بله، تمایل چندانی به امضای توافقنامه صلح ندارد. و وظیفه سیاسی ما این است که فضای عمومی و فضای عمومی را تغییر دهیم تا امضای پیمان صلح واقع بینانه شود. نباید به آن گوش داد، اما از سوی دیگر نمی‌توانیم به آن گوش دهیم.

پاشینیان نکات مندرج در متن توافقنامه صلح را برشمرد

موضوع اصلی امروز ابتکار و پاسخ شورای ملی-دولت، سند معاهده صلح با آذربایجان بود. نمایندگان اپوزیسیون یکی پس از دیگری از نخست وزیر درباره محتوای این پروژه سوال کردند و تاکید کردند که دولت موظف است مردم را از نکاتی که قرار است بر اساس آن معاهده صلح با آذربایجان منعقد کند، آگاه کند. نخست وزیر مدعی شد که انتشار مواد توافقنامه صلح به آذربایجان فرصتی می دهد تا از امضای این سند خودداری کند.

وی خاطرنشان کرد: به طرفی که نمی‌خواهد توافقنامه صلح امضا کند، دلیل می‌دهد که بگوید همه هنجارهای اخلاق دیپلماتیک و غیره زیر پا گذاشته شده است.

پاشینیان همچنین تاکید کرد که محتوای توافقنامه صلح روشن است و برای افکار عمومی فاش شده است.

نیکول پاشینیان گفت: “هیچ رازی وجود ندارد، صرفاً بحث اخلاق دیپلماتیک وجود دارد، زیرا آن سند مهاجرت کاری ذینفع دومی دارد و انتشار یک طرفه آن صحیح نیست.”

سپس نکات مندرج در متن توافقنامه صلح را برشمرد. – ما در مورد برقراری روابط دیپلماتیک صحبت می کنیم، ما در مورد یک کمیسر دوجانبه که بر اجرای توافقنامه صلح نظارت می کند صحبت می کنیم، ما درباره به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی یکدیگر و نداشتن ادعای ارضی صحبت می کنیم. به عبارت دیگر، در اصل، هیچ چیز ناشناخته ای در پیش نویس پیمان صلح از هیچ رویه دیپلماتیک بین المللی وجود ندارد.»

خوب انجام دادم نخست وزیر درباره منع احزاب مخالف از آشنایی با متن

آرتسویک میناسیان، معاون اپوزیسیون در پاسخ گفت: اگر رازی وجود ندارد، چرا نمایندگان مخالف را از آشنایی با آن سند منع می کنند و خودشان مجبورند در دادگاه برای حل موضوع تلاش کنند؟

نیکول پاشینیان پاسخ داد: – «با تصمیم شخصی ام به شما فرصت دادم تا با آن اوراق آشنا شوید. شما با آن روزنامه ها آشنا شدید، سپس پست هایی در شبکه های اجتماعی گذاشتید که مطلقاً هیچ ربطی به واقعیت ندارد، برای اهداف سیاسی شما دستکاری شد، من هم آن را ممنوع کردم. خوب کار کردم، چون تو باید بروی، متن را بخوانی، برگردی، از متن داستان بگویی و ما با هم بنشینیم؟»

من سخنگوی آذربایجان نیستم. نیکول پاشینیان

در ادامه موضوع توافقنامه صلح، مخالفان امروز چندین بار از پاشینیان پرسیدند که ارمنستان و آذربایجان بر سر کدام نقطه توافق صلح توافق ندارند. پاشینیان به طور مشخص به سوالات کریستین واردانیان و آنا گریگوریان از فراکسیون حیات پاسخ نداد.

“من این تاکتیک را درک می کنم: برو جلو، برگرد، در مورد همه چیز به جز سوال صحبت کن. وردانیان پرسید: آیا موضوعی که شما با آن موافق نیستید عبارت «روانشیسم» را شامل می‌شود، موضوع بازگشت آوارگان به درخواست آذربایجان؟

پاشینیان در پاسخ گفت: «شما می گویید سؤال خاصی وجود دارد، به آن سؤال پاسخ دهید و آن سؤال خاص را طرح نمی کنید، در عین حال هر ثانیه سؤال جدیدی را طرح می کنید».

آنا گریگوریان نیز تاکید کرد. – «دوباره سؤالم را تکرار می کنم که در چارچوب آن قرارداد بر سر کدام موضوع توافقی صورت نمی گیرد؟

پاشینیان به این سوال اینگونه پاسخ داد. – «دوباره همان مشکل: شما در یک دقیقه 60 سؤال می‌پرسید و سپس می‌گویید که او به 57 سؤال پاسخ نداده است».

گارنیک دانیلیان، نماینده اپوزیسیون، تلاش کرد بخش های بسته توافقنامه صلح را باز کند. – “آیا در رابطه با تیگراناشن از آذربایجان درخواستی برای اسکان مجدد آذربایجانی ها در اینجا وجود دارد؟”

“آقای دانیلیان، شما مطبوعات را نمی خوانید؟” من تعجب می کنم که چرا این سوال ها را می کنید … به نظر شما این شب برای افراد ساده لوح است؟ من سخنگوی آذربایجان نیستم، اینجا نیامده‌ام که بگویم آذربایجان چه می‌خواهد، آمده‌ام تا بگویم جمهوری ارمنستان چه می‌خواهد و چه می‌کند.» این واکنش نخست‌وزیر بود.

«اگر منظورتان مقوله انکلاوهاست، موضوع انکلاوها، که گفتم، همیشه بوده و هست و ما خودمان نمی توانیم آن موضوع را رها کنیم، چون ارتسوشه داریم، چیز دیگری است که باید در جریان کار روشن شود، آن چیزی که توجیه پذیر است. نیکول پاشینیان اضافه کرد، که قانوناً موجه نیست، موضع من کاملاً مشخص است: آنچه در قانون موجه است، موجه است، آنچه موجه نیست، موجه نیست.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا