تحقیقات مشخص خواهد شد که چگونه افرادی در سرزمین های شورنوخ و کیرانت که به آذربایجان منتقل شده اند، سند مالکیت دریافت کرده اند. پاشینیان



آرتسویک میناسیان، دبیر جناح مخالف «حیستان» امروز در پارلمان سؤالی از نخست‌وزیر پرسید که بر چه اساسی در سال 2021، زمانی که شهروندان دارای گواهی کاداستر بودند، مناطق تحت صلاحیت ارمنستان در شورنوخ تحویل داده شدند.

این معاونت تاکید کرد: در کیرانسی نیز همین اتفاق افتاد که شهروندانی که دارای سند مالکیت بودند، در صورتی که هنوز آیین نامه مرزبندی به مجلس نرسیده، از مالکیت محروم شدند.

“اگر چنین مبنای قانونی وجود نداشت و این آیین نامه فقط آن مبنای حقوقی را ایجاد می کرد، عمل خود را چگونه توصیف می کردید: جرم، عدم صلاحیت؟”

نخست‌وزیر پاشینیان در پاسخ به این‌که تحقیقات نشان می‌دهد چگونه گواهی‌های ملکی بدون دلیل برای شهروندان صادر شده است، افزود که ممکن است سوء استفاده‌هایی صورت گرفته باشد.

«ما گفته‌ایم که باید بفهمیم پایه‌های این اسناد مالکیت کجاست و دنبال آن پایه‌ها رفته‌ایم تا بفهمیم چیست. و ما آن زمینه ها را پیدا نکردیم و دلیل صدور آن اسناد مالکیت به نیروی انتظامی ارسال شد که چگونه است که اساسا وجود ندارد، اما سند مالکیت وجود دارد، شاید برخی از مسئولان تخلف کرده اند یا خیر. -مقامات وی ادامه داد: بررسی خواهد شد، ما متوجه می شویم.

در نتیجه تحدید حدود حدود 30 درصد از 100 خانواده Kirants خانه، قلمرو یا تجارت خود را از دست داده اند. مردم برای حدود 6 ده قطعه زمین در سرزمین هایی که پس از تحدید حدود به آذربایجان رسیده اند، سند مالکیت دارند.

پاشینیان امروز مدعی شد که نمی تواند به کسی دستور تشکیل پرونده جنایی بدهد، فقط اطلاعاتی را که در اختیار داشت برای ماموران نیروی انتظامی ارسال کرده و آنها تصمیم خواهند گرفت که آیا مبنایی برای تشکیل پرونده جنایی وجود دارد یا خیر.

روستای ارامنه شورنوخ چند ماه پس از جنگ 2020، در ژانویه 2021، زمانی که تنظیمات مرزی در سیونیک آغاز شد، به دو قسمت تقسیم شد. پایین روستا 12 خانه به آذربایجان منتقل شد که بر اساس آن اسناد قانونی هنوز مشخص نیست. ساکنان شورنوخ از خانه محروم بودند و حدود 3.5 سال با اجاره زندگی می کردند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا