نامه دو مجلسی به وزیر بلینکن قبل از COP29 از دولت می‌خواهد آذربایجان را به خاطر سابقه تاسف بار حقوق بشر مسئول بداند • MassisPost


واشنگتن، دی سی – فرانک پالون جونیور (D-NJ) و سناتور اد مارکی (D-MA) یک دو مجلس را رهبری کردند. نامه خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، پیش از بیست و نهمین کنفرانس اعضا (COP29) کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی در ماه نوامبر، و از دولت می خواهد که آذربایجان را به خاطر نقض حقوق بشر خود پاسخگو کند، همه اسیران جنگی را آزاد کند و آنها را محکوم کند. مجمع ارامنه آمریکا از جمله اقداماتی برای تضمین تمامیت ارضی ارمنستان است.

در این نامه آمده است که با نزدیک شدن به COP29، “ما از وزارت امور خارجه درخواست می کنیم که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و دولت آذربایجان را تحت فشار قرار دهند تا اقدامات ملموسی را انجام دهند که از صلح منطقه ای حمایت می کند، حمایت از حقوق بشر و پایبندی به قوانین و هنجارهای بین المللی را انجام دهد.” برای “آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی، گروگان ها و اسرا، از جمله ارمنی های قومی، برای ایجاد یک محیط مساعدتر برای دیپلماسی موفق در COP29.”

این نامه با تشریح بی‌عدالتی‌های حقوق بشری علی‌اف، بر حمله مرگبار آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی در سال 2020، محاصره ده ماهه کریدور لاچین و پاکسازی ارمنی‌های قومی در سپتامبر 2023 در قره‌باغ کوهستانی تاکید کرد. [that] آشکارا قوانین بین‌الملل را نقض کرد و منجر به رنج‌های انسانی قابل توجه و مداوم شد.»

با وجود “شواهد قاطع” و “محکومیت بین المللی”، آذربایجان به دلیل ارتکاب جنایات جمعی – که در جدیدترین گزارش وزارت امور خارجه برجسته شده است – پاسخگو نیست. گزارش حقوق بشر – و با هیچ عواقبی مواجه نشده است. در این نامه از وزارت امور خارجه خواسته شده است که آذربایجان را به خاطر اقداماتش محکوم کند و به مردم ارمنی آرتساخ اجازه دهد تا حق بازگشت امن و مطمئن داشته باشند، در حالی که از ایالات متحده خواسته شده است که «از همه فرصت های ارائه شده در COP29 برای ترویج صلح عادلانه، بادوام و با عزت استفاده کند. در منطقه – به ویژه با توجه به امتناع اخیر آذربایجان از امضای پیمان صلح اولیه با ارمنستان.

در ادامه نامه آمده است: «حمایت از حقوق بشر، ارتقای امنیت منطقه‌ای و حفظ یکپارچگی حاکمیت ارمنستان نه تنها برای حمایت از تعهد ما به آرمان‌های دموکراتیک، بلکه برای برگزاری یک کنفرانس چندجانبه آب و هوایی مؤثر حیاتی است».

در این نامه همچنین بر «سکوی محوری» COP29 برای پیشبرد امنیت انرژی و انعطاف‌پذیری اقتصادی در قفقاز جنوبی تأکید شده است، «به‌ویژه در شرایطی که کشورهایی مانند ارمنستان به دنبال دور شدن از وابستگی به انرژی روسیه هستند» و دولت را در کنار وزارت ایالات متحده تشویق کرد. انرژی، برای «شناسایی فرصت‌ها برای همکاری بیشتر ایالات متحده و ارمنستان در زمینه انرژی پاک برای کاهش اتکای ارمنستان به انرژی روسیه».

در پایان، این نامه بیان می کند که “کاوش و تقویت مشارکت انرژی پاک با ارمنستان، یک شریک دموکراتیک و استراتژیک در منطقه ای که با اقتدارگرایی فزاینده از سوی همسایگان خود مواجه است” کلیدی است، زیرا این کشور “تعهد قابل توجهی به شیوه های انرژی پایدار نشان می دهد.”

این نامه توسط نماینده فرانک پالون جونیور (D-NJ)، سناتورها ادوارد جی مارکی (D-MA)، کوری بوکر (D-NJ)، گری پیترز (D-MI)، جک رید (D-RI) ارسال شده است. )، جکلین روزن (D-NV)، دبی استابنو (D-MI)، کریس ون هولن (D-MD)، الیزابت وارن (D-MA)، پیتر ولش (D-VT)، ران ویدن (D-OR) ، شلدون وایت هاوس (D-RI)، و نمایندگان گیب آمو (D-RI)، جیک اوچینکلاس (D-MA)، جویس بیتی (D-OH)، دونالد بایر (D-VA)، تونی کاردناس (D-CA) ، گرگ کسار (D-TX)، شان کاستن (D-IL)، کتی کاستور (D-FL)، خواکین کاسترو (D-TX)، جودی چو (D-CA)، جیم کاستا (D-CA)، دنی دیویس (D-IL)، لوید داگت (D-TX)، آنا اشو (D-CA)، دانیل گلدمن (D-NY)، جاش گاتهایمر (D-NJ)، جرد هافمن (D-CA)، جاناتان جکسون (D-CA) D-IL)، پرامیلا جایپال (D-WA)، دانیل کیلدی (D-MI)، جان لارسون (D-CT)، باربارا لی (D-CA)، سوزی لی (D-NV)، مایک لوین (D- کالیفرنیا)، تد لیو (D-CA)، زوئی لافگرن (D-CA)، استفن لینچ (D-MA)، ست مجله (D-RI)، جیمز مک گاورن (D-MA)، رابرت منندز (D-NJ) ، گریس منگ (D-NY)، کوین مولین (D-CA)، گریس ناپولیتانو (D-CA)، النور هلمز نورتون (D-DC)، اسکات پیترز (D-CA)، چلی پینگری (D-ME)، جیمی راسکین (D-MD)، لیندا سانچز (D-CA)، جان ساربنز (D-MD)، جانیس شاکووسکی (D-IL)، آدام شیف (D-CA)، بردلی اشنایدر (D-IL)، براد شرمن (D-CA)، هیلی استیونز (D-MI)، توماس Suozzi (D-NY)، دینا تیتوس (D-NV)، لوری Trahan (D-MA)، دیوید Valadao (R-CA).





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا