مانورهای بی سابقه واکنش ارمنی-آمریکایی CBRN در ارمنستان برگزار شد • MassisPost


ایروان – به گزارش سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ارمنستان، به عنوان بخشی از مقابله با سلاح های کشتار جمعی (WMDs)، رزمایش های میدانی مشترک با آژانس کاهش تهدیدات دفاعی وزارت دفاع ایالات متحده از 19 تا 24 سپتامبر در ارمنستان برگزار شد.

این رزمایش که با هماهنگی کارکنان شورای امنیت با مشارکت نهادهای ذیصلاح سیستم اداری دولتی ارمنستان برگزار شد.

این رزمایش با هدف بررسی احتمالات و مکانیسم های واکنش ارمنستان به گسترش تهدیدات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای انجام شد. این یک تمرین بی سابقه برای ارمنستان بود، هم از نظر تعداد ساختارهای درگیر و هم از نظر جغرافیا.

در این مانور 10 نهاد از سیستم اداری دولتی مسئول پاسخگویی به روندهای شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای شرکت داشتند.

شش سناریو مختلف برای ارزیابی پیشگیری از شرایط اضطراری ناشی از عوامل خطر شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای و همچنین توانایی پاسخگویی به این موقعیت‌ها انجام شد. برخی از سناریوها واقعی و برخی دیگر شبیه سازی بودند.

تجزیه و تحلیل مبتنی بر تمرین ارزیابی جامعی از وضعیت فعلی مربوط به واکنش به حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای، شناسایی نقاط قوت و ضعف، و به عنوان هدف نهایی، تقویت قابلیت‌های واکنش ارمنستان به حوادث فوق‌الذکر ارائه می‌کند.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا