هزینه های دفاعی ارمنستان به 1.7 میلیارد دلار افزایش می یابد • MassisPost


ایروان – دولت ارمنستان در نظر دارد هزینه های دفاعی خود را در سال آینده 20 درصد افزایش دهد و به تقریباً 665 میلیارد درام (1.7 میلیارد دلار) برساند.

این رقم در پیش نویس بودجه دولتی ارمنستان که روز پنجشنبه توسط دولت تصویب شد، تعیین شده است. معادل 6 درصد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده است. پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های عمومی عمومی در سال ۲۰۲۵ به نزدیک به ۳.۵ تریلیون درام (۸.۹ میلیارد دلار) برسد.

واهه هوانیسیان وزیر دارایی در سخنرانی در جلسه کابینه در ایروان گفت که افزایش برنامه ریزی شده در هزینه های دفاعی برای تقویت “تاب آوری کشور در برابر خطرات احتمالی” برای امنیت ملی آن ضروری است.

مانند همیشه، دولت تفکیک هزینه هایی را که توسط وزارت دفاع ارمنستان انجام خواهد شد، اعلام نکرد. بنابراین مشخص نیست که کدام بخش از بودجه دفاعی پیش بینی شده صرف خرید تسلیحات می شود.

مقامات ارمنستان با اظهار نظر در مورد افزایش مداوم این بودجه در سال‌های اخیر، به تقویت نظامی آذربایجان اشاره کرده‌اند که حتی پس از جنگ 2020 در قره‌باغ کوهستانی ادامه داشته است.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان روز پنجشنبه بر تعهد خود برای گسترش و تقویت نیروهای مسلح کشورش تاکید کرد. علی اف در اوایل این هفته بار دیگر ارمنستان را به حمله نظامی تهدید کرد. دولت او قصد دارد سال آینده بیش از 3.9 میلیارد دلار برای دفاع و امنیت ملی هزینه کند.

با وجود این شکاف هزینه، باکو مرتباً از سلاح های جدید خریداری شده توسط ایروان شکایت می کند. در اوایل این ماه، کمک های ارشد سیاست خارجی علی اف خواستار اعمال «محدودیت هایی» بر اندازه ارتش ارمنستان و زرادخانه آن شد.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا