کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، متعهد به حمایت مستمر از دموکراسی ارمنستان شد و بر حق ارامنه برای بازگشت به قره باغ تاکید کرد.


واشنگتن دی سی – کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده بهترین آرزوهای خود را به مناسبت روز استقلال ارمنستان برای جامعه ارمنی آمریکایی ابراز کرد.

در حالی که ما جشن می گیریم، هرگز نباید نسل کشی ارامنه را فراموش کنیم، زمانی که تخمین زده می شود 1.5 میلیون ارمنی تبعید، قتل عام شدند و به سوی مرگ راهپیمایی کردند. این تراژدی است که همچنان هویت مردم ارمنی را شکل می دهد. هریس گفت، انعطاف پذیری جامعه ارمنی آمریکایی منبع الهام بخشی در داستان جمعی آمریکایی ما است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من متعهد به صلح پایدار بین ارمنستان و همسایگانش هستم، صلحی که به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی احترام بگذارد.

وی تاکید کرد که حق ارامنه آواره شده از قره باغ کوهستانی برای بازگشت سالم به خانه های خود برای بازگرداندن عزت به مردم ارمنی و ثبات در منطقه ضروری است.

هریس متعهد شد که به حمایت از ارمنستان در تلاش هایش برای تقویت دموکراسی و تقویت ثبات در منطقه ادامه دهد.

ارمنستان و مردم آن تاریخ غنی دارند که الهام بخش همه ما برای تلاش برای آزادی و عدالت است. من متعهد به تعمیق پیوندهای بین ملت‌هایمان و تقویت مشارکتی هستم که ارزش‌ها و آرمان‌های مشترک ما را بالا ببرد. هریس در پایان گفت: با هم می‌توانیم جهانی امن‌تر، عادلانه‌تر و آزادتر بسازیم.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا