نیروی هوایی اسرائیل به بیروت حمله کرد. 22 کشته و بیش از 100 زخمی در یک شب


بیروت امروز در دود و خرابه بیدار شد. 22 قربانی، بیش از 100 مجروح در یک شب.

نیروی هوایی اسرائیل ساختمان های مرکز پایتخت لبنان را هدف قرار داد. رسانه های محلی گزارش می دهند که در نتیجه این حملات، یک ساختمان چهار طبقه فرو ریخت و یک ساختمان هشت طبقه آسیب دید.

ضربه دوم بسیار قوی تر از ضربه اول بود. مردم پابرهنه پایین رفتند. جیغ می زدند. یکی از اهالی گفت: صحنه وحشتناکی بود، باور نکردنی بود.

مطبوعات عربی خاطرنشان می کنند که این حملات در منطقه پرجمعیت بیروت رخ داده است. پس از اعتصابات، وحشت در میان ساکنان ایجاد شد. امدادگران موفق شدند تمام افرادی را که در طبقات بالای یکی از ساختمان ها گرفتار شده بودند، خارج کنند.

آواتیس داکسیان، رئیس بخش منطقه‌ای لبنان حزب لیبرال چارچوب به «آزاتوتیون» گفت که این حملات دور از محله ارمنی‌نشین است. هیچ وحشتی در بین ارامنه وجود ندارد.

داکسیان گفت: “ارمنی ها در آن مناطق زندگی نمی کنند، تعداد آنها بسیار کم است، ارمنی ها در مناطق غربی بیشتری زندگی می کنند، هیچ خطری وجود ندارد.”

شبکه تلویزیونی الحدث عربستان دیروز گزارش داد که هدف این حمله، سازمان تروریستی حزب الله بوده است. رهبر ترور شده حسن نصرالله داماد و رئیس اداره اطلاعات سازمان، وفیق صفان. هنوز هیچ تاییدی در مورد مرگ آنها وجود ندارد.

شبکه المیادین لبنان به نقل از منبع این گروه افراطی از زنده بودن صفا خبر داد. رویترز نیز به نقل از سه منبع امنیتی گزارش داد که «صفا جان سالم به در برده است».

اسرائیل درباره این حمله اظهار نظری نکرده است. روز گذشته دو تن از نیروهای حافظ صلح که هر دو اهل اندونزی بودند در جنوب لبنان بر اثر حمله نیروهای اسرائیلی زخمی شدند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به تل آویو هشدار داد که این حادثه غیرقابل تحمل نباید تکرار شود. اما پس از اعلام گوترش، حمله دیگری به نیروهای حافظ صلح صورت گرفت دو مجروح دیگر گزارش شده است.

ارمنستان در شرایط حملات هوایی اسرائیل به سمت بیروت عجله ای برای تخلیه ندارد. این در حالی است که خود ارامنه لبنان در گفتگو با «آزاتوتیا» در این لحظه نیازی به تخلیه نمی بینند.

ما نمی خواهیم جامعه ارمنی تخلیه شود، ما آنها را متقاعد نمی کنیم که بروند، هنوز به مرحله تخلیه نرسیده است، اما اگر کسی بخواهد برود، آنها را متقاعد می کنیم که به ارمنستان بروند. رؤسای حزب باید روز سه شنبه با سفیر دیدار کنند. اکنون هیچ مسئله تهدید کننده ای برای جامعه ارمنی وجود ندارد، هیچ وحشتی از تخلیه وجود ندارد.”

بر اساس برآوردهای مختلف، حدود 100 هزار ارمنی در لبنان زندگی می کنند. کمیسر دیاسپورا پیشتر گزارش داده بود که در سال های اخیر، زمانی که وضعیت اقتصادی و امنیتی در لبنان بدتر شد، تعداد بیشتری از ارامنه درخواست شهروندی ارمنی را آغاز کردند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا