پروژه چهارراه صلح ارمنستان اهمیت جهانی پیدا می کند – نخست وزیر پاشینیان • MassisPost


ایروان — نخست وزیر نیکول پاشینیان طی سخنانی در کنفرانس آخر هفته در ایروان اظهار داشت که پروژه “تقاطع صلح” اهمیت جهانی پیدا می کند و به عنوان طرحی برای خطوط حمل و نقل ارمنستان و آذربایجان عمل می کند.

پاشینیان تاکید کرد که با توجه به وقایع جاری در اوکراین، مسائلی در مورد جریان کالا و مسافر به وجود آمده است. او به حضار یادآور شد که جریان‌های بزرگی از مناطق صنعتی بسیار توسعه یافته قبلاً به اروپا هدایت می‌شد و بسیاری از آنها از روسیه عبور می‌کردند.

تحولات اوکراین، تحریم‌ها و وخامت روابط سیاسی، عبور روسیه-غرب را به طور قابل توجهی با مشکل مواجه کرده است. در نتیجه مشکلاتی در جریان کالاهایی به ارزش صدها میلیارد دلار پدیدار می شود. به همین دلیل است که این کالاها اکنون به دنبال مسیرهای جدید برای رسیدن به بزرگترین بازارها هستند.

نخست وزیر تاکید کرد که جابجایی کالا یک طرفه نیست. این به هر دو جهت مربوط می شود – شرق به غرب و غرب به شرق. در حال حاضر صدها میلیارد دلار کالا در جستجوی مسیرهای جدید به سمت غرب هستند.

پاشینیان گفت: «به همین دلیل است که با گذشت زمان، پروژه چهارراه صلح اهمیت جهانی پیدا کرده است.

وی در ادامه هدف از اجرای این پروژه را توضیح داد و خاطرنشان کرد که بیش از 70 درصد مرزهای ارمنستان ساکن است و قادر به پشتیبانی از جریان کالا نیست. پروژه چهارراه صلح با هدف اجازه دادن به ارمنستان از طریق تسهیل این جریان های عظیم اقتصادی است. علاوه بر این، نیاز کشورهای آسیای مرکزی، از نظر صادرات و واردات، در اینجا به یک اندازه قابل توجه است. ایده اصلی این است که ارمنستان خدمات خود را برای جابجایی کالا و خدمات از شرق به غرب، غرب به شرق، جنوب به شمال و شمال به جنوب ارائه دهد.

پاشینیان همچنین تاکید کرد که این ابتکار با بند 9 توافقنامه آتش بس با میانجیگری روسیه که به جنگ 2020 در قره باغ پایان داد، همسو است.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا