10 درصد پول به شرکت سازنده خیابان آقایان ونادزور پرداخت نشد. طبق گفته سازمان بازرسی، ساخت و ساز غیر استاندارد است


خیابان یک کیلومتری آقایان که دو سال پیش در ونادزور ساخته شده هنوز در تالار اجتماعات تمام شده تلقی نمی شود و 10 درصد از مبلغ پیش بینی شده به شرکت سازنده پرداخت نشده است.

سازمان بازرسی ساخت 365 میلیون تومانی را بی کیفیت و دارای ایرادات دانست و برای جاده ای که با اعتبارات دولت و جامعه ساخته شده است، اقدام نهایی انجام ندادند.

شهرداری وانادزور در پاسخ کتبی به “آزت” مبنی بر اینکه نه پایان راه وجود دارد و نه گزارش کمیته نقص وجود دارد. اما شهرداری مشکلی ندید و سهم خود را پرداخت کرد در حالی که دولت از پرداخت 10 درصد یعنی 36 میلیون تومان خودداری کرد.

ساخت این خیابان منتهی به منطقه دیماتس وانادزور پیش از این در دوره پیش از انتخابات سال 2021 در زمان شهردار سابق مامیکن اصلانیان آغاز شده بود.

پس از انتخابات و دستگیری اصلانیان، ساخت و ساز متوقف شد و ساکنان ساختمان های مجاور ماه ها از غبارآلودگی در زیر آفتاب و در گل و لای در زیر باران به دلیل تخریب خیابان گله مند بودند. کار به جایی رسید که نیم سال بعد اهالی دست به اعتراض زدند و راه صعب العبور را بستند.

در نهایت مسئولان اعلام کردند که در حال مذاکره با سازمان سازندگی برای از سرگیری کارهای معلق هستند. پس از آن بود که قیمت قرارداد ساخت و ساز افزایش یافت. آرکادی پلشیان سرپرست شهرداری با شرکت برنده “لئوپولد اند فرندز” قراردادی به ارزش 33 میلیون درام امضا کرد.

مالک این شرکت ساختمانی کیست و چرا پس از دستگیری وی، قراردادی که با رئیس سابق جامعه مامیکن اصلانیان بسته شد، اجرا نشد؟ در آن زمان نظراتی وجود داشت که شرکت ساختمانی «لئوپولد و دوستان» متعلق به خانواده برادر همسر روبرت کوچاریان، رهبر جناح مخالف، به دلایل سیاسی به کار خود ادامه نمی دهد.

پیش از این، در گفت و گو با «آزادی». مالک این شرکت، آرمن بدالیان، تایید کرد که آنها با رابرت کوچاریان روابط زناشویی دارند، اما دخالت سیاست در این پرونده را رد کرد.

بدلیان گفت: دختر دایی ام عروس آنهاست، من رابطه خانوادگی دارم، اما کار من به هیچ وجه به آنها مربوط نیست و به هیچکس مربوط نمی شود، زیرا نتیجه کار من است.

وزارت امور ارضی که از سال 2022 از سایر پروژه های ساختمانی ناراضی است، چندین بار درخواست کرده است که “لئوپولد و دوستان” LLC را در لیست سیاه کسانی که حق مشارکت در تدارکات را ندارند، قرار دهد. این تقاضا برآورده شد، این شرکت تصمیم گرفت آنها را در لیست سیاه دادگاه در دو سال گذشته قرار دهد و در همان زمان به مشارکت در خریدهای دولتی ادامه داد. اما در دی ماه امسال رای دادگاه در نهایت علیه شرکت برادر همسر رئیس جمهور سابق بود. پس از آن سازمان سازندگی «لئوپولد و دوستان» در مناقصات دولتی شرکت نکرد.

آیا در این صورت «لئوپولد و دوستان» ایرادات خیابان آقایان را که حتی سابقه رسمی در مورد آن وجود ندارد برطرف می کند؟ تماس های تلفنی شرکت هرگز پاسخ داده نشد. شهرداری خاطرنشان کرد: مدت گارانتی خیابانی که هنوز گواهی پایان کار ندارد در سال 2026 به پایان می رسد.

یک ماه پیش، در یکی از جلسات دولت، نیکول پاشینیان، نخست وزیر، در مورد ساخت و سازهای با نقص صحبت کرد و خاطرنشان کرد که آنها در حال بحث هستند که چگونه شرکت های ساختمانی را که مبالغ هنگفتی از بودجه محلی و دولتی دریافت می کنند، مسئولیت پذیرتر کنند. رویکرد به موضوع

«الان چه کار می کنیم، پول تخصیص می دهیم، می گوییم تعمیر این جاده یک میلیارد تومان هزینه دارد، یکی در مسابقه برنده می شود، آن پول را می گیرد، می رود، جاده را تعمیر می کند، ما می رویم قبول می کنیم و رابطه ما تمام می شود. وجود دارد. منطق معکوس به این صورت است که ما مناقصه ای اعلام می کنیم که هرکس این جاده را اساساً با سرمایه خود تعمیر کند، هر سال هزینه استفاده از آن جاده را طبق استاندارد چند سال استفاده از جاده به او می دهیم. پاشینیان گفت.

هنوز مشخص نیست که آیا این ایده مورد بحث مورد تایید قرار می گیرد و سازمان های سازنده چقدر از آن راضی خواهند بود.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا