آذربایجان پیشنهادهای ارمنستان برای صلح را رد کرد و برای تهاجم نظامی احتمالی جدید آماده شد • MassisPost


وهاگن آلکسانیان، معاون رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گفت، جمهوری آذربایجان پیشنهادات ارمنستان برای امضای یک توافقنامه صلح دوجانبه را برای آمادگی احتمالی برای تجاوز نظامی جدید به ارمنستان رد می کند.

الکسانیان به سرویس ارمنی صدا و سیما گفت: «من نمی توانم رد کنم که آذربایجان با اژدر کردن مذاکرات در مورد پیمان صلح، زمینه را برای حمله به ارمنستان آماده می کند.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه نیز در اوایل ماه جاری هشدار داد که آذربایجان ممکن است در حال برنامه ریزی برای حمله به ارمنستان باشد. میرزویان باکو را متهم کرد که «اراده سیاسی» برای امضای توافقنامه ای را که ایروان به دنبال آن است، ندارد.

طرف آذربایجانی بارها پیشنهاد ارمنستان برای انعقاد چنین توافقی و تلاش برای حل و فصل اختلافات باقی مانده در آینده را رد کرده است. این کشور همچنین تصریح کرده است که ارمنستان قبل از اینکه بتواند با آذربایجان صلح کند، باید قانون اساسی خود را تغییر دهد.

در هفته های اخیر، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان شرایط بیشتری را برای ایروان تعیین کرده است. جمعه گذشته، علی اف همچنین تهدیدهای تازه ای مبنی بر اقدام نظامی علیه ارمنستان مطرح کرد و این کشور را به انجام «بازی های خطرناک» متهم کرد.

الکسانیان گفت که ایروان باید در این شرایط “به تلاش های صلح خود ادامه دهد و بیشتر تشدید کند”.

ما باید به وضوح به جهانیان نشان دهیم که ارمنستان برای امضای پیمان صلح دست به هر کاری می‌زند، در حالی که آذربایجان اساساً این روند را اژدر می‌کند و زمینه را برای حمله آماده می‌کند، ما هرگز نگفته‌ایم که آذربایجان صلح می‌خواهد، هر کاری برای صلح انجام می‌دهد… آنچه ما گفته‌ایم. الکسانیان گفت که هدف ما برقراری صلح است.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا