ارمنستان به عنوان کشور “رایگان” رتبه بندی شد • MassisPost


واشنگتن دی سی – خانه آزادی در گزارش سالانه Freedom on the Net 2024: The Struggle for Trust، ارمنستان را به عنوان یک کشور “آزاد” رتبه بندی کرده است.

همسایه ارمنستان، گرجستان نیز در رتبه بندی کشورهای «آزاد»، آذربایجان، ترکیه و ایران «غیرآزاد» قرار دارند.

بر اساس این گزارش، محیط آنلاین ارمنستان همچنان باز است و در طول دوره پوشش بهبود می یابد زیرا دولت وب سایت ها یا پلت فرم های رسانه های اجتماعی را مسدود نکرده است. با این حال، دولت مردم را به دلیل سخنرانی آنلاین انتقادی از دولت بازداشت کرد و افراد در کشور اغلب مورد هدف نرم افزارهای جاسوسی قرار گرفته اند.

دسترسی به اینترنت در پایتخت، ایروان، گسترده است و در سراسر کشور در حال گسترش است. قابلیت اطمینان و سرعت اتصالات اینترنتی در سراسر ارمنستان به طور کلی در سال های اخیر بهبود یافته است. Wi-Fi عمومی به راحتی در ایروان در دسترس است اما در شهرهای دیگر محدودتر است.

بر اساس جدیدترین داده های اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، ارمنستان در سال 2023 دارای ضریب نفوذ پهنای باند خط ثابت 18.5 درصد و ضریب نفوذ پهن باند سیار 103 درصد بود. ITU همچنین گزارش داد که 77 درصد از افراد به اینترنت دسترسی داشته اند. به اینترنت

به گفته خانه آزادی، آزادی جهانی اینترنت برای چهاردهمین سال متوالی کاهش یافته است. حمایت از حقوق بشر آنلاین در 27 کشور از 72 کشور تحت پوشش Freedom on the Net (FOTN)، با 18 بهبود درآمد کاهش یافته است.

قرقیزستان شدیدترین تنزل رتبه را در سال جاری دریافت کرد، زیرا رئیس جمهور صدیر جپاروف تلاش های خود را برای خاموش کردن رسانه های دیجیتال و سرکوب سازماندهی آنلاین تشدید کرد. چین نام خود را به عنوان بدترین محیط جهان برای آزادی اینترنت با میانمار به اشتراک گذاشت، جایی که رژیم نظامی سیستم سانسور جدیدی را اعمال کرد که محدودیت‌های شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) را تشدید کرد.

در سوی دیگر این طیف، ایسلند وضعیت خود را به عنوان آزادترین محیط آنلاین حفظ کرد و زامبیا بیشترین بهبود امتیاز را کسب کرد. برای اولین بار در سال 2024، FOTN شرایط را در شیلی و هلند ارزیابی کرد که هر دوی آنها پادمان های قوی برای حقوق بشر آنلاین را به نمایش گذاشتند.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا