تصمیم به دستگیری سامول بالاسانیان در پرونده سلب مالکیت زمین در نزدیکی قلعه سیاه گرفته شد



شهردار سابق گیومری تصمیم به بازداشت گرفته شد زمین های مجاور قلعه سیاه در قضیه بیگانگی. با این حال، سامول بالاسانیان در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا است.

به گفته سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص، پلیس موظف شده تا شهردار سابق را به مرجع مجری رسیدگی و تفتیش نیز اعلام کند. تاکنون از پلیس آگاهی پیدا نشده است که آیا از قبل بازجویی اعلام شده است یا خیر.

سامول بالاسانیان به سوء استفاده از موقعیت رسمی و پولشویی بزرگ متهم شد. در این مواد 5 تا 10 سال حبس تعیین شده است.

خاطرنشان می شود که زمین های غیرقابل تصرف مجاور قلعه تاریخی در نهایت با سازوکارهای مختلف به دست بالاسانیان رسید. هفته گذشته در فرودگاه “زوارتنوتس” در این مورد دستگیر شد کوچکترین پسر بالاسانیان، خاچاتور، که برای همراهی با پدرش به آمریکا می رفت.

بالاسانیان جوان به قید وثیقه 70 میلیونی در حصر خانگی است. وکیل خانواده، تیگران گریگوریان، از اظهار نظر خودداری کرد.

در این مورد سه نفر دیگر درگیر هستندیکی از آنها سورن جانویان معاون فعلی شهردار گیومری است که به گفته ماموران نیروی انتظامی خریدار یکی از زمین های قلعه سیاه بوده که بعدا دوباره به خاچاطور بالاسانیان فروخته است. کارن مجلومیان، وکیل جانویان، بدون نقل قول های زیادی، تنها به «آزت» گفت که موکلش خود را مجرم نمی شناسد.

«سورن جانویان گناهکار خود را اعتراف نکرد، در حال حاضر نمی توانم نظر دیگری بدهم. مجلومیان گفت: در حال حاضر نمی توانم جزئیات را بر اساس تاکتیک های دفاعی فاش کنم.

طبق دادرسی کیفری، زمین دولتی که در سال 1393 به صورت رایگان در اختیار وزارت دفاع قرار گرفت، به 2 قسمت تقسیم و خلع ید شد. معاون سابق شهردار گیومری، روبن سانویان، گواهی مبنی بر اینکه زمین ها در فهرست املاک مشمول قانون زمین قرار ندارند، ارائه کرد که پس از آن هدف از زمین ویژه حفاظت شده نیز تغییر کرد.

روبن سانویان نیز متهم شد، قرار منع تعقیب وگینی برای امضای عدم خروج انتخاب شد.

سیرکان مکویان، یکی از بستگان بالاسانیان، خریدار زمین دیگر بود که بعداً دوباره آن را به خاچاطور بالاسانیان فروخت. سورن جانویان و سیرکان مکویان هر کدام با قرار وثیقه 20 میلیونی در حصر خانگی هستند.

علاوه بر پیگرد کیفری برای خلع ید از زمین سوبرد، یک پرونده کیفری دیگر نیز در خصوص خلع ید قلعه سو برد که آن نیز متعلق به خانواده بالاسانیان است، آغاز شد. دومی آن را از مالک سابق و چگونه به دست آورده است در مصاحبه قبلی با آزادتون شهردار سابق اصرار داشت، آنها در این مورد هیچ نگرانی ندارند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا