واشنگتن پست از تصمیم سازمان ملل برای برگزاری COP29 در باکو انتقاد کرد



رهبر آمریکا واشنگتن پستتحریریه از تصمیم برگزاری COP29 در باکو انتقاد می کند و خاطرنشان می کند که سازمان ملل این رویداد را به آذربایجان سپرد و چشم خود را بر سرکوب های رژیم علی اف بسته است.

زمانی که سازمان ملل تصمیم می گیرد چه کسی میزبان کنفرانس سالانه آب و هوا باشد، معیارها زیرساخت، تعهدات آب و هوایی، ثبات سیاسی و منابع مالی یک کشور است. واشنگتن پست ادامه داد، اما نه دموکراسی، حقوق بشر، یا ظاهراً اعطای امتیاز به رژیم‌های خاص باعث شرمساری سازمان و دیپلمات‌های آب و هوایی گردآوری شده آن می‌شود. – «در نتیجه موارد «گرین شویی» توسط ظالم ترین حاکمان جهان و پرانرژی ترین تولیدکنندگان سوخت فسیلی تکرار می شود.

این روزنامه معتبر آمریکایی یادآور می شود که رویداد معتبر آب و هوایی که قرار است از 11 تا 22 نوامبر برگزار شود، برای سومین بار متوالی در یک دیکتاتوری و برای دومین بار در یک کشور نفتی برگزار می شود.

این رسانه می نویسد: «آذربایجان توسط الهام علی اف مستبد ظالم اداره می شود.

در 3 اکتبر، 60 قانونگذار آمریکایی نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ارسال کردند و در آن خواستار “فشار برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی، گروگان ها و اسیران، از جمله ارمنی های قومی” شدند، که رهبر آذربایجان آن را “تأسف بار” توصیف کرد. در این میان، نگرانی هایی که قانون گذاران مطرح کرده اند بسیار واقعی است. این مقاله مدعی است: «حقایق شوم آذربایجان در مورد نقض حقوق بشر با شواهد گسترده ای پشتیبانی می شود.

این روزنامه با یادآوری حمله گسترده آذربایجان به قره باغ کوهستانی در سپتامبر سال گذشته، تاکید کرد که اقدامات نیروهای مسلح آذربایجان، مردم ارمنی را مجبور به ترک خانه های خود، انحلال نهادهای حقوقی، سیاسی و مدنی کرد.
این رسانه آمریکایی می نویسد: «حداقل 23 سیاستمدار برجسته ارمنی هنوز در آذربایجان در زندان هستند، از جمله روبن واردانیان، میلیاردر روسی-ارمنی که قبل از حمله آذربایجان در قره باغ فعالیت می کرد.

این روزنامه به گزارش مشترک سازمان های حقوق بشر دیده بان حقوق بشر و Freedom Now اشاره می کند که در آن موج سرکوب افراد در آذربایجان از جمله دستگیری ده ها نفر با انگیزه سیاسی، اتهامات جنایی دروغین در آستانه نشست COP29 را تشریح می کند.

این روزنامه با برشمردن مخوف ترین پرونده ها از جمله «پرونده جنایی با اتهامات واهی» این اقتصاددان معروف تاکید می کند: «بر اساس نامه ارسالی به آقای بلینکن، تعداد زندانیان سیاسی آذربایجان تا ژوئن سال جاری 303 نفر است. گوباد عباد اوغلو. دستگیری انار ممدلی، فعال کهنه‌کار، به‌ویژه ناراحت‌کننده است، که ابتکار «محیط اقلیمی عادلانه» را قبل از COP29 تأسیس کرد، با این امید که در جریان و به لطف این گردهمایی معتبر، بتواند در مورد حقوق شهروندی و مسائل زیست‌محیطی در آذربایجان گفتگو کند. اما در نتیجه به زندان افتاد.

«دولت همچنین یک پرونده جنایی علیه علی کرملی، رهبر حزب اپوزیسیون جبهه خلق آذربایجان به اتهامات واهی افترا به راه انداخت. «واشنگتن پست» می نویسد: «روند قضایی بارها و احتمالاً تا پایان کنفرانس آب و هوا به تعویق افتاده است. – “آقای علی اف نمی تواند رقابت جدی سیاسی را تحمل کند.”

«بله، این کنفرانس آب و هوا است و گرمایش زمین مشکلی است که همه کشورها را تحت تأثیر قرار می دهد و صرف نظر از سیاست نیازمند تلاش مشترک است. اما این حقایق نباید هر سال به رژیم‌های بی‌وجدان اقتدار و مشروعیت بدهد.»

حکمت حاجی اف، دستیار رئیس جمهور آذربایجان، تصمیم گرفت شخصا به انتقادات رسانه های غربی و سازمان های حقوق بشری علیه آذربایجان که میزبان COP29 است، پاسخ دهد. نیوزویکاین مقام آذربایجانی در مقاله خود که در تاریخ منتشر شد، مدعی شد که لابی ارمنی در پس انتشار مطالب منفی علیه باکو است.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا