بازماندگان انفجار انبار بنزین در آرتساخ هنوز نیاز به درمان طولانی مدت توانبخشی دارند



بنزین در آرتساخ از انفجار انبار بازماندگان هر روز در یک مکان در مرکز ملی سوختگی ملاقات می کنند. نیاز به درمان توانبخشی طولانی مدت وجود دارد.

گئورگ بنزین داشت، آن را به همسایه ها برد. پس از انفجار، او با صفحات بتنی به داخل محوطه انبار افتاد و با نگه داشتن آهن و سنگ در حال جوش از آن بالا رفت. 10 انگشت دست تقریبا آب شده بود. حالا یک دستش پانسمان شده، داخل انگشتان، نتیجه آخرین جراحی پلاستیک… گئورگ با شوخ طبعی و عشق در مورد آنها صحبت می کند. انگشتانم دراز شده اند.

گئورگ 20 بار در بخش سوختگی عمل شده است، آنها باید دوباره عمل کنند تا دستان او کار کنند، متخصصان توانبخشی موازی دائماً کار می کنند.

بر اثر این انفجار دلخراش که 219 نفر کشته شدند، 300 نفر مجروح شدند.

آرامایس گریگوریان نیز توانست از گودال در حال سوختن خارج شود، او در زمان انفجار در بالای خط بنزین بود. صورت، پا، پشت، دست‌ها بیشترین آسیب را دیدند.

در بسیاری از موارد، دست و پا سوخته، مردم سعی می کردند با چسبیدن به سطوح مختلف در حال جوش از آتش فرار کنند.

حالا یک سری جراحی پلاستیک در سوختگی شروع کرده اند. معاون مرکز می گوید: یک سال بعد، زخم ها خوب شده اند، اما اجازه نمی دهند عملکرد بدن به طور کامل بهبود یابد.

کارینه بابائیان معاون درمان گفت: سطح زخم وجود ندارد، اما تمایل سوختگی های عمیق به این صورت است که در نهایت پس از مدتی بهبود، تقریباً یک ماه یا بیشتر، اسکارهای پس از سوختگی ظاهر می شود که می تواند در حرکات اختلال ایجاد کند.

جراح پلاستیک و ترمیمی، فلیکس نرسیسیان، قربانیان انفجار را عمل کرده و به عمل خود ادامه خواهد داد. – سوختگی ها هم حجم زیادی داشتند و هم عمیق، طبیعتاً این نشان می دهد که جراحی های پلاستیک اصلاحی را نمی توان در یک مرحله انجام داد.

به گفته وزارت بهداشت، 243 نفر در مراکز درمانی ارمنستان تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند که 5 نفر از آنها کودک بودند. درمان 20 نفر در خارج از کشور سازماندهی شد: در ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا …

بازماندگان این انفجار می گویند که در محل ذخیره سوخت یگان نظامی هایکازوف سعی کرده اند برای جلوگیری از نزدیک شدن افراد سیگاری به چاه ها صف نگه دارند، اما هیچ نگهبان و تنظیم کننده ای وجود نداشت.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا