این برای تاریخ ارمنستان بی سابقه است. بودجه نظامی در سال آینده حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت



بودجه نظامی ارمنستان در سال آینده حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت و به یک میلیارد و 700 میلیون دلار یا بیش از 660 میلیارد درام خواهد رسید. دولت امروز تایید کرد سند و پروژه اصلی مالی سال 2025 را به مجلس شورای ملی فرستاد.

لئونید نرسیسیان، محقق ارشد مرکز تحلیلی APRI ارمنستان می گوید: «این برای تاریخ ارمنستان بی سابقه است.

پژوهشگر ارشد مرکز تحلیلی “آپری ارمنستان” تاکید می کند: هزینه های دفاعی هیچ گاه اینقدر زیاد نبوده است، حتی قبل از جنگ 2020 از 700 میلیون دلار هم فراتر نمی رفت.

“هر سال یک رکورد جدید وجود دارد. در سال 2024 نرسیسیان گفت و این بالاترین عدد در تاریخ بود.

با وجود افزایش شدید بودجه نظامی، ارمنستان همچنان در این زمینه به طور قابل توجهی از همسایه خود عقب است. در سال 2025 بودجه نظامی آذربایجان تقریباً دو برابر ارمنستان خواهد بود. باکو قصد دارد حدود 3.6 میلیارد دلار برای هزینه های نظامی هزینه کند.

«اگر رقم سال 2013 را در نظر بگیریم، مثلاً 5 تا 6 برابر بودجه کمتری خواهیم داشت. محقق ارشد مرکز تحلیلی “آپری ارمنستان” تاکید کرد: پارسال این اختلاف تقریبا 2.5 برابر بود، الان 2 برابر، آذربایجان جلوتر است، اما می بینیم که این پویایی برای ارمنستان مثبت است.

اخیراً نمایندگان دولت آذربایجان مرتباً از ارمنستان به خاطر خریدهای نظامی آن انتقاد می کنند و در عین حال هزینه های دفاعی خود را افزایش می دهند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر گفت: «هر کشوری حق دارد ارتشی قوی و توانا داشته باشد.

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به انتقادات باکو گفت که ارمنستان برای حفاظت از شهروندان خود خود را مسلح می کند.

پاشینیان گفت: جمهوری ارمنستان هیچ هدف تهاجمی ندارد و این اساساً سیاست ماست.

بر اساس این گزارش، بخش قابل توجهی از بودجه نظامی ارمنستان به خرید تجهیزات نظامی، رزمی، خودرو، تجهیزات سیستم ارتباطی، پادگان ها و اموال فنی، مواد غذایی و تجهیزات اختصاص خواهد یافت. در این سند مشخص نشده است که دولت چه مقدار درام برای خرید تسلیحات ارائه خواهد کرد.

هزینه های نظامی دومین بودجه دولت است. اولین مورد، پول اختصاص یافته به بخش اجتماعی است. از 2 هزار میلیارد و 873 میلیارد تومان، بیش از 900 میلیارد تومان به آن بخش اختصاص می یابد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا