بازدید سفرای اتحادیه اروپا از ایست بازرسی «مارگارا» در مرز ارمنستان و ترکیه •


ایروان – گروهی از سفرای اتحادیه اروپا (EU) معتبر در ارمنستان به همراه رستم باداسیان، رئیس کمیته درآمد دولتی ارمنستان، از ایست بازرسی “مارگارا” در مرز ارمنستان و ترکیه بازدید کردند.

کمیته درآمد دولتی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که باداسیان و سفرا از ایست بازرسی اخیراً مدرنیزه شده بازدید کردند. آنها همچنین در مورد زیرساخت ها و ویژگی های کنترل مرزها توضیح داده شدند.

سفیران از سالن خدمات پست بازرسی، آشیانه بازرسی عمیق، آلاچیق های ترخیص کالا، انبارها و پارکینگ ها که همگی مطابق با استانداردهای بین المللی و مجهز به فناوری مدرن ساخته شده اند، بازدید کردند.

در ایست بازرسی “مارگارا”، مانند سایر پست های بازرسی در ارمنستان، کنترل مرزهای دولتی بر اساس اصل مدیریت یکپارچه مرزها با استفاده از سیستم “پنجره واحد” برنامه ریزی شده است.

سفرا در مورد مسیرهای اصلی اصلاحات گمرکی از جمله ساده سازی و دیجیتالی کردن تجارت مطلع شدند. سفرای اتحادیه اروپا از کار انجام شده در پست های بازرسی ابراز خرسندی کردند و به اهمیت همکاری بین اتحادیه اروپا و کمیته درآمد دولتی اشاره کردند.

مقامات ارمنستان بارها آمادگی خود را برای بازکردن مرز با ترکیه و برقراری روابط دیپلماتیک اعلام کرده اند. در این زمینه، ایست بازرسی “مارگارا” دستخوش تعمیرات اساسی شد. کار ساخت و ساز و تعمیر در ماه می 2024 به پایان رسید و حدود 620 میلیون درام (حدود 1.6 میلیون دلار) از بودجه دولتی ارمنستان برای این منظور اختصاص یافت.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا