CC مقررات تعیین مرز را مطابق با قانون اساسی ارمنستان تشخیص داد



دادگاه قانون اساسی تصمیم گرفت مقررات مرزبندی ارمنستان و آذربایجان مطابق با قانون اساسی ارمنستان است. قضات دیوان عالی کشور این تصمیم را در سه روز صادر کردند که از زمان انتشار قطعی و لازم الاجرا است.

به گزارش سرویس خبر، رأی صادره ظرف سه روز در سایت دیوان عالی کشور منتشر خواهد شد.

در آینده نزدیک دولت این آیین نامه را برای تصویب داخلی به مجلس خواهد فرستاد.

در حالی که ارمنستان یک قدم تا تصویب این مقررات فاصله دارد، آذربایجان در مورد این موضوع نامطمئن است. باکو حتی متن آن را منتشر نکرده است. علاوه بر این، معلوم نیست مجلس تازه منتخب چه زمانی آن را بررسی خواهد کرد. فاضل مصطفی، نماینده مجلس ملی در گفتگو با «توران» گفت: از آنجایی که وی با این سند آشنایی ندارد، نمی توان گفت که بحث این آیین نامه در چه قالبی در آذربایجان برنامه ریزی شده است.

مصطفی خاطرنشان کرد: به هر حال بحث تبادل اراضی و سرزمینی تنها از طریق رفراندوم قابل بحث است، اما نمی دانم چگونه در اساسنامه پیش بینی شده است.

معاون می گوید این سند محرمانه است. – «می توان حدس زد که موضوعاتی مربوط به رفراندوم است، موضوعاتی است که فقط در مجلس ملی به تعریف قانون اساسی و موضوعاتی است که در دادگاه قانون اساسی قابل بحث است.

در ماده 2 قانون «مرز دولتی جمهوری آذربایجان» آمده است که مرز دولتی کشور با تصمیمات مجلس ملی تعیین می شود. و تغییر مرزهای دولتی تنها از طریق رفراندوم قابل تصمیم گیری است.

فواد آقایف وکیل دادگستری به سرویس آذربایجانی “آزادی” گفت که بدون آشنایی با سند نمی توان در مورد روند قانونی اظهار نظر کرد.

«برای ارزیابی حقوقی لازم است با متن آیین نامه آشنا شویم. آقايف گفت: براي تصويب اين سند، بايد آن را به بحث پارلمان کشاند.

حافظ حسن اف، رئیس اتحادیه عمومی “قانون و توسعه” آذربایجان نیز گفتن چیزی مشخص را دشوار می داند. – بحثی نیست که برای بحث به دادگاه قانون اساسی بیاوریم، اما نمی دانم چه مقرراتی دارد.

آیین نامه کمیسیون های تحدید حدود دارای هفت ماده است. بر اساس آن، ایروان و باکو بر اساس اعلامیه آلما آتا در سال 1991 بر اجرای تحدید حدود مرزی توافق کردند، اما این توافق نهایی نیست. در این آیین نامه آمده است که این امکان وجود دارد که در آینده پس از تصویب توافقنامه صلح، روند بر اساس اصول دیگر پیش برود. سایر مقالات عمدتاً به جزئیات فنی فرآیند می پردازند.

به گفته مقامات ارمنستان، کمیسیون های تعیین مرز در ایروان و باکو پس از تصویب داخلی این مقررات، به تعیین خط مرزی به طول نزدیک به 1000 کیلومتر ادامه خواهند داد.

حدود 12 کیلومتر در بهار، زمانی که ارمنستان مشخص شد چهار روستای سابق آذربایجان به آذربایجان بازگردانده شدبدون این آیین نامه در آن زمان، مقامات ارمنستان گفتند که این یک پروژه آزمایشی است که طرفین برای روند بعدی تجربه کسب کردند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا