جمع آوری امضا در CP برای بحث در مورد موضوع اخراج گریگور میناسیان آغاز شد


حاکم بر “قرارداد مدنی” جمع آوری امضا را آغاز کرده اندبرای بررسی موضوع برکناری وزیر دادگستری گریگور میناسیان. این امر پس از انتصاب سیروارد گورگیان به عنوان معاون وزیر صورت می گیرد.

هوویک آقازاریان، نماینده حزب، نویسندگان این ابتکار را شناسایی نکرد و همچنین توضیح نداد که کار وزیر میناسیان در چه مواردی و در کدام موضوعات آنها را راضی نمی کند. او پیشنهاد کرد که منتظر نتایج جمع آوری امضا باشد، او حتی مشخص نکرد که آیا پیوسته است یا خیر.

هویک آقازاریان

هویک آقازاریان

«این سوال به حدی است که این یا آن یکی از اعضای فراکسیون اظهار نظر و … درست نمی کند. آقازاریان گفت: این باید یک دیدگاه جمعی باشد که باید به نخست وزیر ارائه شود.

در سال 2019، سیروارد گئورگیان که در مراسم معرفی کتاب رابرت کوچاریان رئیس جمهور دوم شرکت کرده بود، حدود 20 روز پیش با تصمیم نیکول پاشینیان، نخست وزیر، به عنوان معاون وزیر دادگستری منصوب شد. بلافاصله پس از این انتصاب، عکسی از گئورگیان به همراه دختر رئیس جمهور دوم، در حالی که کتابی به قلم رابرت کوچاریان در دست دارد، در اینترنت پخش شد. معاون تازه منصوب شده حتی تصریح کرد که با رئیس جمهور دوم کاری ندارد.

هوویک آقازاریان که در آخرین جلسه حزب شرکت کرده بود تایید می کند که از سیاست کادرفنی گریگور میناسیان در تیم نارضایتی وجود دارد. اگرچه با تصمیم نیکول پاشینیان، سیروارد گئورگیان بر سر کار است، اما به گفته آقازاریان، صبر اعضای حزب کمونیست چین که از گریگور میناسیان ناراضی بودند، پس از انتصاب گئورگیان به پایان رسید.

هوویک آقازاریان گفت: لیوان تا آخرین قطره پر در نظر گرفته نمی شود و حتی اگر در یک روند هندسی حرکت کنید، یک لحظه لیوان نیمه پر است، لحظه بعد از قبل پر شده است.

بیش از ده ها نماینده به جمع امضاها پیوستند، اما مشخص نیست که آنها چه کسانی هستند، KP جزئیاتی ارائه نمی دهد. بابکن تونیان نماینده مجلس نیز از پیوستن یا عدم پیوستنش به جمع امضاها خودداری کرد. وی در مورد کار گریگور میناسیان نیز گفت: او نمی تواند ارزیابی کند، میدان را نمی شناسد، پس از شنیدن صحبت های هم تیمی هایش تصمیم می گیرد.

بابکن تونیان

بابکن تونیان

وی افزود: من نمی توانم نظر بدهم، چون در آن زمینه متخصص نیستم و در مورد مقررات، تصمیمات، مراحل آن حوزه، هر زمان که تصمیمی برای گرفتن یا رای دادن داشته باشم، به نظر معاونین همکارم که آگاهتر هستند تکیه می کنم. در این مورد، تونیان گفت:

در حالی که لوسین بدلیان، هم تیمی بابک تونیان، منتقد هنری حرفه ای، نیازی به مشاوره همکاران آگاه خود در این زمینه ندارد، او قبلاً متوجه شده است، همانطور که او “برخی بی عدالتی ها” را فرموله کرده است و معتقد است که باید انجام شود. با تمام اهرم های پارلمانی مبارزه کرد. وی این موضوع را رد کرد که خود نیز یکی از مبتکران جمع آوری امضا باشد، اما گفت که باید درباره شکست هیچ مقامی از جمله گریگور میناسیان بحث شود.

لوسین بدلیان

لوسین بدلیان

من خودم مشکلی در سیاست پرسنلی و نه تنها می بینم. بدلیان تاکید کرد: نه تنها آخرین انتصاب، مطلقاً نگرش شخصی ندارم و هیچ انتصابی را مشخص نمی‌کنم، بلکه فکر می‌کنم سیاست کادرفنی دارای ایراداتی است.

مشخص نیست در «توافق مدنی» اجماع بر عزل وزیر دادگستری وجود دارد یا خیر، نمایندگان دولت صراحتاً صحبت نمی کنند. به عنوان مثال، هوویک آقازاریان کتمان نکرد که پس از دو سال ریاست، این تیم همچنین مشکل می‌داند که گریگور میناسیان برادر میکائیل میناسیان، سفیر سابق ارمنستان در واتیکان، داماد رئیس‌جمهور سوم است.

«اینجا عامل برادرش، عامل پدرش است، در همه موارد در افکار عمومی تأثیر دارند. هرچقدر هم که بتوانیم بر بسیاری از مسائل غلبه کنیم، تاثیر خود را دارد.»

میکائیل میناسیانی چندین سال است که در یک پرونده جنایی گسترده تحت تعقیب مأموران انتظامی ارمنستان است. با توجه به اجرای قانون، 350 میلیون دلار ضرر به دولت وارد کرد. آقازاریان بدون ذکر نام پیشنهاد کرد که چرا خیبر پختونخوا پس از سالها روابط خانوادگی وزیر را به یاد آورد، آیا این موضوع برای مردم قابل درک است؟ تا آن زمان، او همچنان اصرار دارد که اگر بین یک فرد حرفه ای و یک عضو حزب کمونیست برای پست وزیر انتخاب شود، قطعاً گزینه دوم انتخاب است.

یک عضو تیم یعنی چه، او ایده هایش را به اشتراک می گذارد، با همه چیز خوب است و با آن مفاد برنامه پیش می رود، بنابراین او نیز در قبال تیم مسئول است، که برای من مسئولیت مهم تری از پاسخگویی به قانون است ذکر شده است.

هویک آقازاریان برای قانع کننده تر شدن گفته هایش، نمونه های مثبتی هم دارد، یکی یکی یادآور می شود. – «وقتی سورن پاپیکیان وزیر دفاع شد، راحت می خوابیدم، وقتی آرارات میرزویان وزیر امور خارجه شد، اوضاع تغییر محسوسی پیدا کرد.

خود گریگور میناسیان 40 ساله در مورد روند اخراج احتمالی خود اظهار نظری نکرد. وزارت دادگستری پیشنهاد داد به صورت کتبی پاسخ دهد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا